تولید محتوا کاربردی
هوش مصنوعی تولید محتوا: ابزار قدرتمند برای سئو، بازاریابی و خلاقیت دیجیتال لرنچی
در بخشهای قبلی فقط از مزایا و دلایل اهمیت تولید محتوا با هوش مصنوعی گفتیم. با وجود مزایای زیادی که این ابزارها برای تولیدکنندگان محتوا فراهم میکنند، نباید بهعنوان تنها منبع تولید محتوا در نظر گرفته شوند حداقل در این بازه زمانی. برای اینکه مطمئن شوید محتوایی که با ChatGPT یا هر ابزار هوش مصنوعی دیگری تولید کردهاید با کانال انتشار محتوای شما همخوانی دارد، باید آن را لحن و زبان برند و کسب و کارتان را در آن وارد کنید. البته در این مرحله متوقف نشوید و با تحقیق و پیدا کردن اطلاعات بیشتر سعی کنید به اعتبار، هویت و منحصربهفرد بودن محتوای تولیدی اضافه کنید. اگرچه هوش مصنوعی در تولید انواع مختلفی از محتوا به ما کمک میکند ولی محتوای تولیدی توسط آن هنوز بیعیب و نقص نیست و نمیتوان بهعنوان یک راهحل ثابت و قابلاطمینان روی آن حساب کرد.
یکی از محبوبترین روش های تولید محتوا در شبکههای اجتماعی، محتوای UGC است. این محتوا همانطور که از نام آن مشخص است، برعکس دیگر انواع محتوا، توسط مشتریان تولید میشود. در حقیقت محتوای UGC را میتوان بهصورت محتوایی تعریف کرد که مشتریان یک برند بدون دریافت هیچ هزینهای برای تبلیغ محصولات و خدمات آن تولید و اینترنت منتشر میکنند. در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام بهترین گزینه برای اشتراکگذاری این نوع محتوا است. «اسکرینشات» (Screenshot) یا «نماگرفت» به تصویری گفته میشود که از صفحه کامپیوتر یا تلفنهای هوشمند گرفته میشود. اسکرینشات را میتوان در کنار محتوای متنی صفحات وبلاگ، در فایلهای ارائه یا در محتوای شبکههای اجتماعی به کار برد.
از طرف دیگر چون اکثر چتباتها و پلتفرمهای هوش مصنوعی در حال گسترش پایگاهداده خود هستند، بداههگویی و خلاقیت در پاسخها برای آنها دشوارتر میشود. سرقت ادبی در دنیای تولید محتوا مشکل رایجی است و محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی هم از این قاعده مستثنی نیست. واضح است که پرامپتهای شبیه به هم ممکن است باعث تولید پاسخهای شبیه به هم در پاسخ شوند. با اینکه ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی ابزاری داخلی برای سنجش کپی نبودن محتوای تولیدی دارند، هنوز هم این بهعنوان کاربر این وظیفه ماست که صحت و اصل بودن محتوای تولیدی را ارزیابی کنیم. تولید هر محتوایی صرفنظر از نوع آن، نیازمند تعیین هدف اصلی و شناخت کامل مخاطب هدف است.
هوش مصنوعی DeepSeek و ChatGPT دو مدل پیشرفته پردازش زبان طبیعی (NLP) هستند که در تولید متن، تحلیل دادهها و تعامل با کاربران عملکرد بالایی دارند. اما این دو مدل تفاوتها و شباهتهایی دارند که در ادامه بررسی میکنیم. راهنماها و موضوعات آموزشی شاید از پرمخاطبترین موضوعاتی باشند که شما میتونید راجع بهشون تولید محتوا کنید. برای اینکه آموزشهاتون جذابتر بشن، میتونید اونها رو به ترتیب زمان یا سطح آموزشی مرتب کنید. یعنی مثلا یه لیست محتوای آموزشی بسازید از موارد مقدماتی و اصول بنیادین تا بره و برسه به توضیحات خیلی تخصصی. بنابراین اگه میخواید در یه مدت زمان کوتاه به کلی ایده جالب برای مقاله نویسی سایت برسید، حتما پیشنهاد میکنم که از پیشنهادات جستجوی گوگل استفاده کنید.
استفاده از آن هم رایگان است و با کمک آن، میتوانید ایدههای مختلفی برای نوشتن مقالات جدید به دست آورید. این ابزار اطلاعات جامعی مثل تعداد سرچ کلمات و عبارات را در بازههای زمانی مختلف در اختیار شما قرار میدهد. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. به وبسایت آبادیس رفته و کلمهٔ موردنظر (کلمه میتواند فارسی یا انگلیسی باشد) را سرچ کنید. این ابزار معانی مختلف، ترجمه و مترادف آن کلمه را به شما نشان خواهد داد.
نکته مهم در استفاده کردن از این نوع محتوا، آن است که باید حتما ملاحظات فرهنگی و اخلاقی را در نظر بگیرید. بارها اتفاق افتاده که استفاده نادرست از میم دیدگاه مخاطبان را نسبت به یک برند یا محصولات و خدمات آن خدشهدار کرده است. انتشار پستهای وبلاگی همچنین روش بسیار خوبی برای جلب اعتماد و وفاداری مشتریان است. مقالههای کوتاه و بلند، راهنماهای چرا و چگونه (HOW-TO) و بهزبان ساده و فهرستهای موردی ازجمله بهترین انواع پستهای وبلاگی هستند. رعایت قوانین و اصول سئو در تولید محتوای پستهای وبلاگی حرف اول را میزند؛ البته باید مراقب باشید که از کلمه کلیدی هدف بیش از اندازه در متن پستها استفاده نکنید.
طی یک دهه اخیر، بازار کار تولید محتوا فشردهتر از همیشه شده است. توسعه این صنعت ناشی از رشد تصاعدی رسانههای دیجیتال، پلتفرمهای سوشال و افزایش نیاز کسبوکارها به حضور در فضای آنلاین بوده است. با گسترش بازاریابی محتوایی، نیاز به نیروی متخصص هم بیشتر شده است. تولید محتوا حالا دیگر یک مهارت نیچ (Niche Skill) نیست و مسیر شغلی پررونق و کاملی را پیشروی علاقهمندان قرار میدهد. چشمانداز بازاریابی دیجیتال همواره درحال تکامل و تغییر است؛ ابزارهای مختلف برای وظایف گوناگون توسعه مییابند و هرسال ترندهای جدیدی ظهور میکنند.
در بخشهای قبلی به بحث تولید محتوا با هوش مصنوعی پرداختیم و نحوه تولید محتوای متنی و محتوای شبکه اجتماعی اینستاگرام را با آن یاد گرفتیم. در ادامه به چند سوال پرتکرار در مورد تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی پاسخ میدهیم. تا این بخش تمام بخشهای این بلاگپست توسط چتجیپیتی نوشته شده است و میتوانید آنها را در فایل ورد یا گوگلشیت خود وارد کنید. بههمین دلیل گام بعدی را به بررسی کپی نبودن محتوا اختصاص دادهایم. قدم بعدی بعد از ایدهپردازی و تعیین موضوع، پیدا کردن کلمات کلیدی و ایجاد طرح کلی محتوا، پیدا کردن عنوانی مناسب برای محتوای متنی است.
اگر بتوانید این ساختار را برای همه بخشهای متن رعایت کنید، متن منسجمتر با ساختار بهتری خواهید داشت. معمولاً با بررسی اخبار جدید حوزه فعالیتتون میتونید محتوای تازه و گاهی هم شاید محتوای همیشه سبزی تولید کنید که بازدید خوبی میگیرند. البته در دراز مدت شاید نشه خیلی روی اشتراک گذاری شون حساب کرد اما لید خوبی بهlون خواهند داد. این کار شما باعث میشه مخاطبان بتونند یه موضوع رو از تمام زوایا بسنجند و طبیعتاً به شما هم اعتبار زیادی میدن که تونستید کمکشون کنید. تصور کنید شما یه محتوای خیلی خوب نوشتید که مخاطب خوبی هم به دست آورده.
همانطور که از نامش پیداست، Magic Morph به شما اجازه می دهد تا با استفاده از دستورات متنی هوش مصنوعی، متنها، عناصر گرافیکی یا اشیاء متحرک را تغییر دهید. این ابزار بیشتر برای سرگرمی یا پروژه های دانشجویی مناسب است و کاربرد چندانی برای بازاریابان یا حرفه ای ها ندارد. این ابزار میتواند صدای برند شما را تشخیص دهد و متنی متناسب با سبک و هویت برندتان تولید کند. همچنین، مشکل معروف بلاک نویسنده را حل میکند و بهجای اینکه با یک صفحه خالی روبرو شوید، ایدههای اولیه و شروع خوبی به شما میدهد. درست مانند ابزار تولید تصویر، در اینجا هم کافی است متن دلخواه خود را به عنوان دستور وارد کنید و توضیحات دقیقتری ارائه دهید. همچنین میتوانید موسیقی پسزمینهای را از لیست پیشنهادی انتخاب کنید یا فایل صوتی خود را آپلود کنید.
با کمی تغییر در عنوانهای بالا، میتوانید از آنها برای بلاگپستها ایده بگیرید. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. هر یک از این موارد با تهیه نسخه پولی برای کاربرها فعال میشود و میتوان به راحتی از آنها استفاده کرد. Chat GPT، دادههای مختلف را از اینترنت جمعآوری میکند و از طریق پیشبینیهای محاسباتی بهترین پاسخ را به سوالات میدهد. طوفان فکری یا برین استورمینگ (بارش فکری هم بهش میگن) فرایندیه که طی اون، ما تعمدا شروع به تفکر خلاق و خارج از چهارچوب راجع به یه موضوع میکنیم. یعنی چی؟ یعنی شروع میکنیم بدون اینکه زیاده از حد روی یک موضوع دقیق بشیم، ایدههای مختلفی که به ذهنمون میرسه رو روی کاغذ میآریم.
داشتن ایده ناب برای تولید محتوا حرف اول را میزند، اما وقتی به نرم افزار مناسب دسترسی نداشته باشیم، هیچ ایدهای قابل پیاده سازی نیست. تولید محتوا در هر حوزهای از جمله متنی، تصویری، صوتی و غیره به یک یا چند ابزار مناسب نیاز دارد. پس اگر تازه تولید محتوا را شروع کردید یا بعد از چند سال به دنبال برنامههای کاربردیتر میگردید، در این مقاله به معرفی بهترین نرم افزار تولید محتوا میپردازیم؛ با ما همراه باشید. بسیاری از وب سایت ها دارای بخش سوالات متداول هستند تا به سوال های رایج کاربران پاسخ دهند. به این بخش توجه کنید و بررسی نمایید که آیا می توانید موضوعات مطرح شده را به شکل های دیگری از محتوا مانند ویدیو، پست های وبلاگ، یا کتاب های الکترونیکی تبدیل کنید.
باید سلیقه، رفتارها و حتی عادات مخاطبان کسبوکارتان در مصرف محتوا را بفهمید. مثلاً برای افرادی که علاقهای به مطالب طولانی ندارند منظور از تولید محتوا، ساخت ویدیو خواهد بود. برای شناخت مخاطب باید درک دقیق از سن، اطلاعات جمعیتی، علاقهمندیها و پلتفرمهای موردعلاقهشان داشته باشید. بهغیر از ارائه اطلاعات آموزشی، از وبینارها برای معرفی محصولات جدید، برگزاری جلسات پرسشوپاسخ و تعامل مستقیم برگزارکنندگان و شرکتکنندگان استفاده میشود. افرادی که فرصتهای یادگیری را از دست نمیدهند یا آنهایی که بهدنبال برقراری ارتباط مستقیم با کسبوکارها هستند، بهترین تارگت وبینارها بهشمار میآیند.
البته بسیاری از قالبهای محتوایی را میتوانید در چند محل مختلف منتشر کنید. برای مثال، پادکست و محتوای صوتی را میتوانید هم در محتوای وبلاگ و هم در اپلیکیشنهای پادگیر انتشار دهید. در هر صورت، اصول و قواعدی وجود دارند که قبل از انتشار هر محتوایی در هر کانالی باید مدنظر قرار دهید. در ویرایش محتوای متنی، توجه کنید که جملات تا جای امکان کوتاه باشند و غلط دستوری و املایی در آنها نباشد. این موضوع هم به درک درست مخاطب و هم خوانایی بیشتر متن کمک میکند.
این ویژگی برای نویسندگانی که به دنبال حفظ اصالت محتوای خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، میخواهیم دربارهٔ ۴ دسته ابزار مختلف مفصل صحبت کنیم؛ ابزارهایی که با استفاده از آنها، میتوانیم محتوای متنی، گرافیکی، ویدئویی یا صوتی مناسبی آماده کنیم. Canva AI امکان تولید ویدیو را با کمک فناوری هوش مصنوعی Runway فراهم کرده است. این ابزار مانند دیگر ابزارهای تولید ویدیوی هوش مصنوعی، مثل Veed.io، طراحی شده تا فرآیند ساخت ویدیوهای کوتاه و GIFها را که قبلاً ساعتها زمان میبرد، به کاری سریع و ساده تبدیل کند. ChatGPT میتواند سناریوها و توضیحات را با کلمات کلیدی مناسب و ساختار بهینه برای موتور های جستجو تولید کند.
محتوای متنی برای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار اهمیت دارد و مخاطب هدف را از طریق کلمات کلیدی جذب میکند. تهیه این نوع محتوا نیازمند مهارت نگارشی و آشنایی با استراتژیهای بازاریابی محتوایی است. ابزار تولید محتوای متنی نرمافزار و پلتفرمی است که به نویسندگان، وبلاگنویسان و کارشناسان محتوا کمک میکند تا متنهای باکیفیت و جذابی را ایجاد کند. این ابزارها شامل نرمافزارهای متنی مثل مایکروسافت ورد، دیکشنریها و فرهنگهای املایی و ابزارهای آنلاین مانند گرامرلی و داپلی چکر هستند که برای بررسی دقت و صحت متن استفاده میشوند. با استفاده از این ابزارها، کاربران میتوانند متنهای خود را بهصورت کارآمدتر و با رعایت اصول نگارشی تولید کنند و در نهایت به بهبود کیفیت محتوای خود کمک نمایند.
سوالات خود را باید در قالب «پرامپت» (Prompt) در «کادر متنی» (Textbox) رابط کاربری آن از ChatGPT بپرسید. استفاده از این ابزار رایگان است و دارای رابط کاربری آسانی میباشد که همه کاربران میتواند به راحتی از آن استفاده کنند و کیفیت محتوای خود را ارتقاء دهند. استفاده از این ابزار نه تنها زمانبر بودن فرآیند نوشتن را کاهش میدهد، بلکه کیفیت متن نهایی را نیز افزایش میدهد. همچنین، این ابزار قابلیتهای اضافی مانند پیشنهاد واژگان جایگزین و استفاده از لحن خاص برای متن را نیز ارائه میدهد. بنابراین، استفاده از این نوع ابزار میتواند یک راهکار مؤثر برای تولید محتوای باکیفیت باشد.
حال تصور کنید میتوانستید تمام این مراحل را سریعتر، مقرونبهصرفهتر و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته انجام دهید؛ بدون اینکه به افراد دیگر وابسته باشید. شاید این ایده دور از ذهن به نظر برسد، اما دقیقاً همان چیزی است که فناوری تولید ویدئو با هوش مصنوعی ارائه میدهد. این ابزارها به شما امکان میدهند محتوای ویدئویی را با کمک هوش مصنوعی، در مقیاس بالا و بدون نیاز به تجهیزات گرانقیمت تولید کنید. با در ذهن داشتن این مقدمه، بدون معطلی به سراغ آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی میرویم. ابتدا کار را با بررسی مراحل تولید محتوای متنی با AI شروع میکنیم.
مثلاً وقتی از ChatGPT کمک میخواید، مشخص کنید که موضوع صفحه شما چی هست و مخاطب هدف شما کیه. مثلاً بگید 《من یه پیج اینستاگرام دارم که در مورد تناسب اندام هست و میخوام چند ایده برای پستهاش به من بدی》. البته سفارش تولید محتوا سئو شده از تیمها و شرکتها راهکار بهتری میتونه باشه؛ چون دیگه نیازی نیست حجم زیاد از زمانتون رو صرف کمک گرفتن از هوش مصنوعی کنید. هوش مصنوعی دیپ سیک که از جدیدترین تکنیکهای پردازش زبان طبیعی (NLP) بهره میبرد، بر پایه یادگیری عمیق (Deep Learning) ساخته شده و توانایی درک و تولید متون با کیفیت بالا را دارد. این هوش مصنوعی، با قابلیتهای گسترده خود میتواند در زمینههای مختلف، از پاسخگویی به سؤالات گرفته تا تولید محتوای باکیفیت، به کاربران کمک کند. ایده یابی برای تولید محتوای سایت میتونه به مراتب یه کار چالش برانگیز باشه.
این ویدیوها کمک میکنند مشتریان یک قدم به خرید محصولات و خدمات نزدیکتر شوند. ویدیوهای آموزشی بهترین نوع محتوا برای بیان نکات مهم، دستورالعملهای مرحلهای و آموزش دانش و مهارتهای جدید هستند. از آنجا که هدف اصلی این ویدیوها آموزش دادن نکات به مخاطبان است، باید تا جای امکان آموزنده باشند و فهم آنها آسان باشد. ویدیوهای دورههای آموزشی فرادرس، نمونههای بسیار خوبی از فیلمها و ویدیوهای آموزشی هستند. دورههای آموزشی فرادرس بهترین نمونه ویدیوها و فیلمهای آموزشی هستند.
برای برون سپاری کارهایتان بهتر است از فریلنسر کمک بگیرید یا یک پلتفرم تولید محتوا؟ برای پاسخ به این سوال اهمیت دارد که مزایا و محدودیتهای هر گزینه را درک کنید. یک پیشبینی دیگر، تحول نوع مالکیت بر محتوا و روشهای درآمدزایی از آن است. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، هرکس مالک محتوای خودش خواهد بود و بهراحتی درآمدزایی میکند. بهغیراز بلاکچین، با توسعه و همهگیری تکنولوژیهای انتقال داده، شاهد فرمهایی غیر از تصویر، ویدیو و متن خواهیم بود. آشنایی با فناوریهای این حوزه مثل سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) از جمله وردپرس و سواد کار با پلتفرمهای سوشال و ابزارها، تبحر کارشناس محتوا را ثابت میکنند. برخورداری از مهارت فنی علاوهبر توانایی حل مسئله، دید بهتری از روند کارها در اختیار انسان میگذارد.
ازآنجاییکه چین به دنبال جایگزینهای بومی برای ابزارهای غربی است، DeepSeek میتواند یک رقیب جدی برای ChatGPT باشد. اما آیا واقعاً بهتر از آن عمل میکند؟ در بخش بعدی به تفاوتهای این دو هوش مصنوعی میپردازیم. خیلی از محتواهای قدیمی ما ممکنه خوب نباشند یا دستکم اون کیفیتی که الان مخاطب دنبالشه رو نداشته باشند. خیلی از این موارد بر اساس ایدههایی نوشته شدهاند که خیلی از نظر سئو کارآمد نیستند و شاید بهتره راجع بهشون بیشتر تحقیق کنید. شاید بهتره راجع به همین موضوعات قدیمی جستجوهای بیشتری کنید و ببینید رقباتون با چه زاویهای به همون موضوع نگاه کردند که ترافیک بیشتری گرفتند.
کاربرد اصلی اسکرینشات در توضیح مراحل انجام کار، راهنماهای گامبهگام و راهنمای نحوه کار محصولات و خدمات است و به فهم آسانتر و رسایی بیشتر محتوای آموزشی کمک میکنند. چون زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند، بلاگپستها از اصلیترین صفحاتی هستند که در نتایج جستجو به او نمایش داده میشوند. مهمترین ویژگی پستهای وبلاگی آن است که با برنامهریزی و بهصورت مداوم در وبلاگ منتشر میشوند. در بخش ابتدایی مطلب، انواع تولید محتوا را در جدول معرفی میکنیم. در ادامه، هریک از محتواهای معرفیشده را بر اساس فرمتهای متنی، بصری و تعاملی دستهبندی و ویژگیهای مهم هرکدام را بیان میکنیم.
مشاوران و استارتاپها میتوانند از مقالات، پادکستها و وبینارها برای بهاشتراکگذاری تجربیات و راهکارهای تخصصی استفاده کنند تا برند خود را معرفی کنند و مخاطبان هدف را جذب نمایند. این مشاغل میتوانند با تولید محتوا مانند مقالات علمی، پادکستهای آموزشی و ویدئوهای معرفی خدمات، اعتماد مشتریان را جلب کنند. این مشاغل به طور مستمر محتوای آموزشی، مقالات، وبینارها و ویدئوهای ترویجی تولید میکنند تا مشتریان خود را در زمینههای مختلف بازاریابی آنلاین راهنمایی کنند. اگر تولیدکنندۀ محتوا برای تولید محتواهای تصویری یا ویدئویی استخدام شده باشد، لازم است تا حدودی با ابزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد. تولیدکنندۀ محتواهای صوتی نیز باید به برنامههای ضبط صدا و ابزارهای تدوین مسلط باشد. این آمار نتایج بسیار جالبی است که به دلیل توجه به تولید محتوا ایجاد شده است.
بنابراین متن را به قسمتهای مختلف بخشبندی کنید تا خواندن آن سادهتر شود و جذابتر به نظر برسد. معمولا فراخوانی به اقدام در کپشن قرار داده میشود و افراد به مشاهده وبسایت فرامیخواند. در تصویر زیر شرکت نایک با انتشار تصویری از محصول خود، افراد به سفارش آن در سایت دعوت میکند. جنبه مهم دیگر در بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستوجو، لینک دادن به منابع داخلی و خارجی است. منابع داخلی شامل مقالات و صفحات وب موجود در وبسایت شما هستند و منابع خارجی، وبسایتهای دیگر را شامل میشوند. حالا که هدف محتوا و نوع مخاطب را تعیین کردید، باید در مورد نوع محتوا تصمیمگیری کنید.
حالا دیگر ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، میتوانند متون مختلف، تصاویر، ویدیوها و دیگر انواع محتوا را به صورت خودکار و در سریعترین زمان ممکن تولید کنند. ما در این مقاله ۱۰ ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی رایگان را معرفی کردهایم که میتوانید از آنها برای تولید محتوا و بهبود استراتژیهای محتوایی خود استفاده کنید. همچنین راهکارهای لازم برای استفاده بهتر از این ابزارها را نیز ارائه دادهایم. سایت و ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی رایگان تاثیر چشمگیری در سئو وبسایت دارند چرا که انتشار محتواهای باکیفیت بطور منظم، یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو میباشد. ابزارهای هوش مصنوعی قادرند محتواهایی تولید کنند که نه تنها جذاب باشند بلکه شامل کلمات کلیدی مناسب و سئو شده نیز باشند.
به بیان ساده، «محتوا» (Content) به هر اطلاعات قابلدرکی گفته میشود که برای انتقال پیام، آموزش، سرگرمی، الهامبخشی یا تعامل با مخاطب تولید میشود. این اطلاعات ممکن است در فرمتهای متنوعی مانند متن، تصویر، ویدیو، صدا یا حتی ترکیبی از این موارد تولید و در کانالهای مختلفی به مخاطب ارائه شوند. برای مثال، محتوای متنی در قالب بلاگپست، کتاب الکترونیک، مطالعه موردی یا کپشن شبکههای اجتماعی و ... اینفوگرافیک، میم، گیف و اسکرینشات در گروه انواع محتوای تصویری قرار میگیرند. ریلز، ویدیوهای طولانی و وبینار ازجمله متداولترین انواع محتوای ویدیویی هستند و پادکست و کتاب صوتی پرتقاضاترین محتوای صوتی است. در این نوشته از مجله فرادرس با انواع تولید محتوا و روشهای کاربردی آن آشنا میشویم تا با شناخت بیشتر اشکال مختلف محتوا، بتوانیم بهترین نوع محتوا را برای مخاطب هدف خود انتخاب کنیم.
تولیدکننده محتوا کسی است که مطالب متنی یا تصویری با جنبه سرگرمی یا آموزشی تولید میکند و آن را از طریق وبسایت یا سایر کانالها به اشتراک میگذارد. تعریف تولید محتوا کار راحتی نیست اما در این مقاله تلاش کردیم تا مفهوم قابلدرکی از این صنعت مطرح کنیم. با نگاهی جامع به بخشهای مختلف مثل تاریخچه، ویژگیها، انواع و متدها سعی کردیم، زوایای تاریک این حوزه جذاب را برایتان روشن کنیم. وضعیت شغلی و درآمد تولید محتوا وسوسهتان کرده است؟ از آن چه میدانید؟ از نظر وضعیت اشتغال باید محتوا را یکی از حوزههایی دانست که مفهوم Gig Economy در آن بسیار پررنگ است. منظور از Gig Economy یا بازارکار موقتی، همان کارکردن بهشکل فریلنسری یا با قرارداد موقت است. اگرچه موقعیتهای کار ثابت یا هیبرید نیز وجود دارند اما خاصیت گیگ اکونومی و دورکاری، شغل تولید محتوا را به گزینهای جذاب تبدیل کرده است.
مهم نیست که متن اولیهتون کامل نباشه؛ شما میتونید بعداً اون رو مرور کنید. تغییرات در حین کار خیلی کمتر از اون چیزی که فکر میکنید، از شما وقت میگیره. با این روش، هم زمان رو ذخیره و هم محتوای با کیفیتی تولید میکنید. دیپسیک بهعنوان یک مدل زبانی متنباز و قدرتمند از چین، توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند. این مدل با قابلیتهایی مانند پردازش زبان طبیعی، کدنویسی و ترجمه، یک رقیب جدی برای ChatGPT محسوب میشود. با وجود برخی محدودیتها، دیپسیک به دلیل هزینه توسعه پایین و امکان سفارشیسازی، میتواند در آینده به یکی از گزینههای محبوب کاربران و کسبوکارها تبدیل گردد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری